Featured

L’Escola Puig d’Arques de Cassà s’agermana amb una escola de Kenya en el marc d’un projecte solidari de l’Associació Maasai Reto

Escola Olchoro Lemayian Primary School Massai RetoL’Escola Puig d’Arques de Cassà de la Selva ha iniciat una col·laboració solidària amb l’Associació Maasai Reto que ha culminat amb la signatura d’un agermanament amb l’escola Olchoro Lemayian, situada a la vall d’Ololasurai, a Kenya. L’Associació Maasai Reto va ser fundada el 2022 per tres germans cassanecs amb la voluntat de protegir, formar i ajudar la cultura maasai.

L’agermanament entre els dos centres eductius té el seu origen a finals de l’any passat, quan l’Associació Maasai Reto va fer un acció conjunta amb les escoles de Cassà per recollir motxilles en desús. La resposta a la campanya de recollida va ser molt positiva, amb més de 100 motxilles recollides que es van fer arribar als infants de l’escola kenyana.

Fruit d’aquesta acció, l’Escola Puig d’Arques i l’Associació Maasai Reto han decidit anar més enllà i establir una col·laboració estable entre ambdós centres educatius. L’objectiu principal és fomentar l’intercanvi cultural i educatiu, permetent que l’alumnat de les dues escoles es pugui comunicar, conèixer realitats diferents i enriquir-se mútuament. Així mateix, els equips docents també podran compartir metodologies i experiències pedagògiques.

Aquest agermanament neix amb voluntat de continuïtat, amb la previsió d’impulsar cada any accions conjuntes consensuades entre els dos centres.

Sopar benèfic per recaptar fons

Per tal de poder recaptar fons i destinar-los als diferents projectes, l’Associació Maasai Reto organitza anualment un sopar benèfic en terres gironines. Enguany, la tercera edició tindrà lloc el pròxim 16 de maig a l’Hotel Ilunion Caleta Park de S’Agaró, amb una assistència prevista d’unes 120 persones.

El total dels beneficis obtinguts del sopar es destinarà a millores de l’escola d’Ololasurai, incloent material escolar, uniformes i alimentació. Les inscripcions es poden formalitzar a través del web https://maasaireto.org/

Sobre l’Associació Maasai Reto

L’Associació Maasai Reto és una entitat sense ànim de lucre fundada el 2022, amb forts vincles amb la vall d’Ololasurai, a Kenya, i creada per tres germans cassanecs (Carles, Jordi i Marta Gras). El seu primer gran projecte va ser la creació de l’escola Olchoro Lemayian Primary School, situada en un corredor natural d’elefants a tocar de la reserva del Maasai Mara.

Actualment, l’escola té una capacitat per a 160 alumnes, amb 137 infants matriculats i un equip de 9 professors. A més, disposa de dormitoris per acollir prop de 50 alumnes que, d’altra manera, haurien de recórrer llargues distàncies a peu en zones de risc. L’escolarització inclou també alimentació diària i fomenta hàbits d’higiene i salut.

L’entitat impulsa també un programa d’apadrinament que cobreix els costos educatius dels infants, amb més de 120 padrins d’arreu del món. Paral·lelament, està construint un dispensari mèdic per donar servei a unes 600 persones de la vall. Aquest servei és gratuït per als infants que assisteixen a l’escola.

L’activitat de l’associació es basa en dos grans eixos: la protecció del medi ambient i la fauna salvatge de la zona, en col·laboració amb el Kenya Wildlife Service, i la preservació de la cultura Maasai, mitjançant projectes educatius i sanitaris.

Telèfons d'interès

  • Cassà Jove 669 166 000
  • Centre Cultural Sala Galà 972 462 820
  • Esports (zona esportiva) 972 461 527
  • Promoció Econòmica 972 462 821
  • Ràdio Cassà 972 463 777
  • Serveis Socials 972 460 851
  • Xaloc972 900 235

Contacte

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Tel. 972 46 00 05

Rambla Onze de Setembre, 107, 17244 Cassà de la Selva, Girona

NIF. P1704900-H