El projecte cassanenc “Audicions Musicals Escolars” rep un reconeixement de la Generalitat
Aquesta distinció posa en valor el treball conjunt entre l’Escola de Música Pere Mercader i els centres de primària del municipi per apropar la vivència musical a l'alumnat.
La Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Educació i Formació Professional, ha atorgat un reconeixement oficial al projecte “Audicions Musicals Escolars” en l’edició del curs 2025-2026. Es tracta d’un projecte educatiu compartit entre l’Escola de Música i les escoles de Cassà de la Selva, que apropa la música als infants i fomenta la seva formació musical. Aquesta resolució avala la qualitat pedagògica i l'impacte comunitari d'una iniciativa de xarxa que uneix l’Escola de Música Municipal Pere Mercader amb les tres escoles d'educació primària de la vila: l’Escola Puig d'Arques, La Salle Cassà i l’Escola l'Aldric.
Les “Audicions Musicals Escolars” tenen el seu origen en la iniciativa i la visió pedagògica que els mestres i equips directius de les escoles de Cassà van començar a dur a terme directament, des de fa molts anys. Amb la voluntat de consolidar, estructurar i dotar de més recursos aquesta proposta, l’Escola de Música Municipal Pere Mercader es va sumar al projecte per assumir-ne la coordinació pedagògica, aportar l'equip de músics formadors i posar a disposició els seus equipaments i recursos especialitzats.
Així, el projecte ha esdevingut un model d'èxit de col·laboració entre l'escola de música i els centres de primària, on el treball colze a colze entre el professorat de música de les escoles i l'equip docent de la Pere Mercader permet dissenyar una línia pedagògica continuada al llarg de tota la primària.
Gràcies a aquesta tasca coordinada, cada any tots els alumnes dels centres educatius d'entre 6 i 12 anys tenen l'oportunitat d'experimentar directament amb diferents famílies d'instruments en horari lectiu i en contacte amb professionals. En total, un equip de 8 músics formadors i formadores de l'Escola de Música Pere Mercader, juntament amb els tutors i mestres de música de les tres escoles, desenvolupen entre 40 i 55 hores d'acció directa amb l'alumnat a cada curs acadèmic.
Aquest reconeixement premia tant l'aposta històrica i el compromís continuat de les escoles de Cassà amb la cultura, com la feina de coordinació, dinamització i suport especialitzat que realitza l'Escola de Música Municipal Pere Mercader per fer possible que la música arribi a tota la infància del municipi en condicions d'equitat i qualitat.
Telèfons d'interès
- Cassà Jove 669 166 000
- Centre Cultural Sala Galà 972 462 820
- Esports (zona esportiva) 972 461 527
- Promoció Econòmica 972 462 821
- Ràdio Cassà 972 463 777
- Serveis Socials 972 460 851
- Xaloc972 900 235
Contacte
Tel. 972 46 00 05
Rambla Onze de Setembre, 107, 17244 Cassà de la Selva, Girona
NIF. P1704900-H