Cassà disposa d'una Agent de Salut Jove i un Educador de Carrer
Des de les Àrees de Ciutadania i Joventut s'han impulsat dos projectes molt vinculats entre ells que han començat a treballar durant tot un any.
Projecte Next Salut
En el marc d’aquesta actuació, es disposa d'un nou servei de consulta de salut jove, que tindrà lloc tots els dimarts, de 16 a 19 h a l’Espai Jove l’Escorxador.
Es tracta d’un servei gratuït i confidencial per assessorar i acompanyar els i les joves amb tot allò relacionat amb la salut i el benestar, físic i/o emocional. Aquest nou espai obre la porta a compartir preocupacions, dubtes sobre sexualitat i relacions, gestió de conflictes, consum de tòxics, relacions, etc.
A banda de l’atenció personalitzada i individual, el projecte NextSalut oferirà també intervencions amb grups i actuacions al poble, creant també espais d’assesorament a altres professionals i atenció familiar si es sol·licita.
Es pot contactar amb l’agent de NextSalut a través del telèfon 602 25 48 05 i al correu electrònic
Educador de Carrer
El programa d’Educador de Carrer atendrà les necessitats de la població directament en el lloc on es troben, i empra, com a eina principal per possibilitar els processos de canvi, la relació individual i l’acció grupal i comunitària.
Què fa l’Educador de Carrer?
- Detectar i analitzar necessitats reals d’infants i joves.
- Desenvolupar activitats d'habilitats i competències pro-socials que facilitin processos de maduració personal i de responsabilitat social.
- Assolir una bona integració dels infants i joves al municipi.
- Crear espais que possibilitin hàbits saludables, promocionant l'esport, prevenint el consum de substàncies tòxiques, etc.
- Millorar la relació entre la comunitat i l'entorn, evitant conflictes i com a mediador.
- Sensibilitzar al conjunt de la població trobant espais de diàleg, anàlisi, etc.
No sempre resulta senzill realitzar una detecció primerenca de les situacions de dificultat i conflicte social, la qual cosa fa que, en ocasions, acabem intervenint massa tard i amb caràcter d’urgència. La intervenció preventiva des de l’atenció primària possibilita que no es generin determinats conflictes o, que aquests, no s’agreugin.
L’Educador de Carrer es diu Lluís Baena i s’hi pot contactar a través del correu electrònic
Telèfons d'interès
- Cassà Jove 669 166 000
- Centre Cultural Sala Galà 972 462 820
- Esports (zona esportiva) 972 461 527
- Promoció Econòmica 972 462 821
- Ràdio Cassà 972 463 777
- Serveis Socials 972 460 851
- Xaloc972 900 235
Contacte
Tel. 972 46 00 05
Rambla Onze de Setembre, 107, 17244 Cassà de la Selva, Girona
NIF. P1704900-H